Hakkımızda

Eğitim Programımız

ipek-akademi-anaokulu-logo

İpek Akademi Anaokulu olarak çocuklarımıza sunacağımız deneyimlerin grup içi olmasının yanı sıra bireysel özelliklerine ve onları en iyi yansıtan eğitim modellerine göre değerlendirmek önceliğimizdir.

Eğitim Felsefemiz:

Çocuğa görelik yani düzeye uygunluk ilkesi esasıyla çocuklarımızın ilgi ve ihtiyaçlarını göz önüne alıyoruz. Ayrıca psikolojik ve fizyolojik düzeyleri konusunda her çocuğumuzun kendi zeka, yetenek, ilgi ve çalışma temposuna göre aşama kaydetmektedir.

Öğretim Yöntem ve Modelleri

Proje Tabanlı Öğrenme

Çocukların çevrelerini keşfetmelerini, araştırma yapmalarını, gözlem yaparak sonuçlarını değerlendirmelerini böylece zihinsel, duygusal, sosyal gelişimlerini destekliyoruz.

SCAMPER (farklı düşünme) tekniği ile çocukların farklı düşünmelerini, yaratıcılıklarını destekler ve hayal gücünü arttırır. Ayrıca problem çözme, güven çalışmaları, aile katılımı, mutfak çalışmaları, konuk çağırma gibi çalışmalarla desteklemektedir.

Proje tabanlı öğrenmenin temel özelliklerinden biri öğrenci merkezli olmasıdır.

Projelerde öğrencinin ilgilendikleri gerçek dünya problemlerini ele alır ve projeler yoluyla gerçek dünya ile etkileşir. Bu nedenle proje tabanlı öğrenim gerçekçilik özelliğine sahiptir ve sınıf dışıyla da ilgilidir.

Projeler yönlendirici soru ya da problemler üzerine odaklanır. Özgür bir soru ya da problem, kavram ve ilkeleri düzenlemede bir çatı sağlar.

Projeler, bir ürün, sunu ya da performans geliştirmeyi içerir.

Projeler, bir amacı geliştirmek için birlikte çalışma olarak adlandırır. iş birliği içinde çalışmayı gerektirir.

Proje tabanlı öğrenme ile öğrenciler öğrendiklerini unutmazlar ve öğrenme konusunda daha istekli ve heyecanlıdırlar.

Çoklu Zeka
High/Scope Eğitim Modeli
Gems Eğitim Modeli

Programın Temel Amacı

  • Yeni bilgi ve fikirler oluşturmak
  • Hayat boyu bu becerileri kullanmalarını sağlamak
  • Sosyal ilişkileri kuvvetlendirmek
  • Gözlem bilincini yaşatmak
  • Değerler Eğitimini kazandırıp istikrarını sağlamak
  • Yaratıcılığı geliştirmek
  • Özgüven
  • Hayvan sevgisini aşılayıp,özgürlük saygısı oluşturmak.
  • Paylaşma kazanımını uygulama yöntemi ile sağlamak.
  • Çalışmalarımızda miktar (azlık – çokluk) , sayı, zaman, boyut, 5 duyu, şekil ve yer-yön-konum gibi kavramlara sıklıkla yer verilmektedir.